tiistai 23. maaliskuuta 2010

すべてはここからはじまる - Everything starts here

Ennsimmäinen blogimerkintä! Ajattelin tässä ensin nyt esittäytyä ja kertoa mistä tässä blogissa on kyse.

Eli siis, hauska tutustua, olen 15-vuotias tyttö nimeltä Irina, tosin netissä minut tunnetaan yleisemmin nimimerkillä Yolko. Olen lähdössä vaihtoon Japaniin maaliskuussa 2011. Järjestö, jonka kautta menen on AFS ja tiedon hyväksymisestä sain vajaa viikko sitten. Japania, etunenässä sen populaarikulttuuria (anime, manga, musiikki, pelit jne.), olen harrastanut jo noin viisi vuotta, joten minun kohdallani kohdemaa oli selvillä ennen vaihtoon lähtöä. Kieltä olen opiskellut pari vuotta, suurimmaksi osaksi itseopiskeluna, mutta olen käynyt myös paikallisen työväenopiston japanin alkeiskurssin (joka tosin oli vähän liiankin helppoa itseopiskelun jälkeen). Haluan oppia japanin kielen kunnolla ja ihanteellisin tapa siihen on tietenkin vaihto-oppilasvuosi sen kotimaassa! :] Ja toki olen halunnut muutenkin aina käydä Japanissa, joten vaihtovuosi lyö kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Tämä blogi tulee siis kertomaan vaihtarivuodestani ja osittain tietenkin myös vaiheista sitä ennen ja sen jälkeen. Näin about vuosi ennen lähtöä en tietenkään päivitä vielä niin usein kun vaihtovuoteen liittyvää kerrottavaa on aika vähän, mutta tahti kiristyy sitten lähdön lähestyessä. : DD

Ja vielä jotain minusta..
Pidän Japanista (obviously), teestä, kissoista (ja myös eläimistä yleensä), kielten opiskelusta, keväästä, suklaasta, hauskanpidosta, mukavista ihmisistä, kurkusta, matkustamisesta, lukemisesta, piirtämisestä, tanssi- ja muista peleistä sekä netissä surffailusta.
En pidä paprikasta, kapeakatseisista ihmisistä, rasismista, stereotypioista, tiskaamisesta, crocseista, matematiikasta, teennäisyydestä enkä laiskuudestani.
Löydyn myös muilta nettisivuilta, linkit löytyvät sivupalkista.

Toivottavasti palaatte blogini pariin vielä myöhemminkin!
Yolko

2 kommenttia:

  1. Heissan! Kiva, kun alotit kirjottamaan tänän sun blogias, vaikka onkin vielä vuos lähtöön! :) Mä lähden jo kuuden kuukauden päästä vaihtoon Japaniin ja hei, hyvällä tuurilla voitaisiin nähdä ku tuut!

    VastaaPoista
  2. Hei! Kiva kun tulee heti noin positiivista kommenttia! :) En tosiaan malttanut odottaa niin perustin blogin jo nyt. :'DD Ja oho, aivan! o.o En ollut edes tajunnut että olet vielä siellä kuin tulen! Olisi tosi kiva nähdä, pidetään siis yhteyttä ja seurataan toistemme blogeja! : DD

    VastaaPoista